Tillbaka till verkligheten och en olycka!

Nu är vi tillbaka från en jätte skön vecka i Bulgarien! Det har verkligen varit sjukt skönt att bara släppa allting, äta ute, sola, bada och annat roligt.. (Bilder kommer snart)

I söndags fick jag ett sms av pappa där det stod kan du ringa mig? (Vid 2-tiden svensk tid) jag såg det inte förän senare vid kl.17 och bad han ringa mig! jag hörde att det va något annorlunda i pappas röst, lite orolig och ledssen och han frågade hur vi hade det och om allt va bra etc. men jag är väl inte dum och kände att något va fel så jag ställde en fråga tillbaka:

- När kommer Madde hem från Rhodos ikväll?
Till svar fick jag något mummlande.. och sedan -Hon kommer inte hem?
Stora frågetecken kom upp i mitt huvud och jag undrade vad som hänt??? Vadå kommer inte hem???
- Du borde kanske sätta dig ner. Hon ligger på Sjukhus!
- Vad har hänt? Lever hon?
- Ja!
Det va en sån lättnad när jag fick höra de orden!!! men jag grät redan.
- Vad har hänt? har hon slaggit huvudet? eller vad är det?
- Hon har brytit ett ben, Mamma åkte ner till grekland igår.
I bakgrunden hörde jag lillebror skälla på pappa om att han inte skulle berätta något nu när jag va på semester utan vänta tills jag kom hem.. men det va ju redan försent!
Min llillebror tog över telefonen och sa att hon bara brutit ett ben!
- Men vadå? Låret? smalbenet? När kommer hon hem?
- Benet och de kommer hem imorgon eller på Tisdag!

Hon levde iaf fall och jag berättade för D och vi pratade under kvällen och han sa att det nog bara va ett brutet ben och att det nog inte va någonting! Plus att hon har redan brytit underarmen i år när hon va i idre och opererat in plattor i båda underarmsbenen. Räckte inte det i år eller?



Jag va faktiskt nervös när jag och D tog Arlanda express hem idag och när jag kom innanför dörren va bara pappa hemma. Det visade sig vara lite värre än vad de hade sagt för att inte oroa mig.

Madde har trillat ner från ett schakt/Balkong 5-6 meter (víssa säger att det va 3-4) dvs. två vångingar. Tydligen hade hennes kompis sprungit ner och hållt hennes nacke för att hon trodde den va bruten. Ambulansen hade tagit henne tillsjukhuset där de konstaterat att hon hade brutit höften på 4 ställen, brutit minst ett revben och sprickor i troligtvis både arm och ben. Huvudet, nacken och ryggraden är enligt röntgenbilderna oskadda tack och lov!!!!

Nu ringer pappa runt förfullt för att försöka få hem Madde och Mamma från Rhodos! De ska få ambulansflyg hem från Rhodos och troligtvis blir det imorgon.



Att komma hem från semestern till det här är inte det roligaste! Även om jag haft en jätte härlig vecka så känns det i stort sett som om jag aldrig varit borta och allting känns jobbigt.

Nu håller jag bara tummarna att de kommer hem imorgon och att de puzzlar ihop henne så att hon kan komma hem och läka!!! Jag har redan saknat dem en vecka och vill att de kommer hem nu.

Även om det som hänt är hemskt och att allt är väldigt jobbigt så är jag ändå tacksam att det inte slutade värre med huvud/ryggskador eller det värsta -att hon togs ifrån oss! Vi älskar henne för mycket för det ♥




Kommentarer
Sofie- Ännu en Blondin

Heej :) jo tack det är bara bra med mig. hafft en härlig sommar, hur är det med dig då gumman? jag åker till farsan idag :) om du har lust kanske vi kan ses lite ikväll?



Usch, alltså stackars madde :( hon har sån otur! tur att inget värre hände. men endå. stackarn alltså! :( Kramar /sofie

2010-08-04 @ 12:02:34
URL: http://soffif.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Victoria

LiveLoveLaugh

RSS 2.0