Sugare Paste

Igår så gjorde jag Sugare Paste! Den blev inte riktigt som jag tänkt mig men den blev inte heller helt dålig!
lite kladdig kanske;)
 
Recept från tasteline.se:
 
• 1 msk gelatin
• 4 msk kallt vatten
• 30 gr shortening el cocosfett
• 120 ml vit baksirap ev några droppar smakessense
• 850 gr siktat florsocker
 
Ta en kastrull och häll i vatten och gelatin. När gelatinet är smäll tillsätt shortening/cocosfett och låt det smälta. Låt blandningen svalna lite. Sikta upp florsockret i en stor bunka och häll vätskan över. Sen är det bara att knåda! Förvara SP inlindat i några lager plastfilm och sen i en lufttät bunke.
 
 
Nu är det bara tårtorna och muffinarna som jag kan dekorera som saknas! ;):P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Victoria

LiveLoveLaugh

RSS 2.0